silnik pulsacyjny budowa

o miłości i innych demonach

Temat: Kocioł pulscacyjny
Coraz popularniejsze w Polsce stają się kotły pulsacyjne f-my Auer z Francji.Jest to tak rewelacyjna technologia,że nie da się jej porównać z czymkolwiek,co do tej pory wymyślono w tej dziedzinie.
Taki kocioł nie ma palnika a spalanie gazu następuje w seriach wybuchów 115 razy na sekundę.Ma bardzo prostą budowę i nie wymaga czyszczenia.Zasada działania jest identyczna jak w silniku pulsacyjnym,który napędzał bombę latającą V-1
Może pracować w układzie otwartym,czyli jest idealny do współpracy z kotłem węglowym lub kominkiem.
Nie wymaga stalowego komina a spaliny można wydalić kanalizacyjną rurką 50 z PP.
Minimalna temp. jego pracy to 22st.wysoką sprawność kocioł utrzymuje w całym zakresie temperatur jego pracy,a nie tak jak w każdym kondensacie poniżej ok.55st.Dlatego zużycie gazu jest sporo mniejsze niż w kondensacie.
Pobór prądu to 25W.
Parametry ekologiczne wielokrotnie przewyższają najostrzejsze normy.
Sprawność dochodzi do 111%.
Może być zasilany nawet biogazem z większego szamba.
http://www.cieplotech.pl/piece_gazowe?func...d=0&wid=113
Źródło: forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=4485



Temat: Kocioł pulscacyjny

Coraz popularniejsze w Polsce stają się kotły pulsacyjne f-my Auer z Francji.Jest to tak rewelacyjna technologia,że nie da się jej porównać z czymkolwiek,co do tej pory wymyślono w tej dziedzinie.
Taki kocioł nie ma palnika a spalanie gazu następuje w seriach wybuchów 115 razy na sekundę.Ma bardzo prostą budowę i nie wymaga czyszczenia.Zasada działania jest identyczna jak w silniku pulsacyjnym,który napędzał bombę latającą V-1
Może pracować w układzie otwartym,czyli jest idealny do współpracy z kotłem węglowym lub kominkiem.
Nie wymaga stalowego komina a spaliny można wydalić kanalizacyjną rurką 50 z PP.
Minimalna temp. jego pracy to 22st.wysoką sprawność kocioł utrzymuje w całym zakresie temperatur jego pracy,a nie tak jak w każdym kondensacie poniżej ok.55st.Dlatego zużycie gazu jest sporo mniejsze niż w kondensacie.
Pobór prądu to 25W.
Parametry ekologiczne wielokrotnie przewyższają najostrzejsze normy.
Sprawność dochodzi do 111%.
Może być zasilany nawet biogazem z większego szamba.
http://www.cieplotech.pl/piece_gazowe?func...d=0&wid=113


A jak z serwisem i żywotnością takiego kotła, czy są modele do małych domów?
Źródło: forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=4485


Temat: V-1 czy to broń której trzeba było się bać?
V - 1 może zostać nazwany samolotem bezzałogowym z ładunkiem wybuchowym, ważącym ok. 800 kg. Napędzał go prosty silnik pulsacyjny. Przeciętnie taki "samolot" leciał na wysokości 3000 m i miał 320 km zasięgu. Rozrzut takiej broni wynosił 12 km. Pierwszego masowego nalotu dokonano 17 czerwca. Wystrzelono 244 V - 1, z czego 45 spadło od razu po starcie, a 112 doleciało do Londynu (bombardowanie tylko angielskiej stolicy miało jakiś większy sens). Częstotliwość wystrzeliwania V - 1 była tak duża, że już 29 czerwca wystrzelono 1000. pocisk. Ta bomba latająca w samym czerwcu zabiła 1700 Anglików, 10 700 ludzi zostało rannych. Jednak oczywiście lecące V - 1 można było powstrzymać, dlatego też RAF utworzył linie obronne na południe od Londynu. Samoloty wspierała naziemna obrona przeciwlotnicza. By zwiększyć szkody u wroga Hitler w końcu postanowił wpuścić do akcji V - 2. V - 2 była gotowa we wrześniu '44. Ważyła 13000 t, ładunek wybuchowy ważył 1 t, osiągała prędkość 5700 km/h oraz wzbijała się na wysokość 90 km. Był to niewiarygodny postęp w stosunku do poprzedniczki. V - 2 było jednak dużo bardziej skomplikowane w budowie no i oczywiście dużo droższe.
Łącznie, do marca 1945 r., wystrzelono 23 tys. rakiety V - 1 i 3 tys. rakiety V - 2. Liczba zabitych wynosiła 15 tys. ludzi, ranni - 47 tys. Owe cuda techniki na pewno przyczyniły się do wzrostu morale wśród ludności niemieckiej (przynajmniej w czerwcu 1944 r., gdy trzeba było odreagować jakoś lądowanie aliantów na zachodzie), ale jednocześnie... skróciły wojnę poprzez uszczuplenie stanu finansów Niemców. Koszty zbudowania V - 2 mogły wystarczyć na budowę +/- 40 tys. samolotów. I na co nazistom to było?
Źródło: historia.org.pl/forum/index.php?showtopic=1605


Temat: Silnik rakietowy o regulowanej sile ciągu.
Witam,
Temat ktory poruszyles, jest bardzo interesujacy i nie jeden modelarz rakiet myslal juz o czyms takim. Mysle, ze jestes jeszcze na poczatku swoich rozwazan i z tad tez nie sa ci znane wszystkie problemy jakie na ciebie czekaja. Modelarze zajmujacy sie budowa samolotow odrzutowych juz od dawna ten problem rozwiazali w postaci silnikow pulsacyjnych oraz tych bardziej nowych- silnikow turboodrzutowych. Te ostatnie sa stosunkowo drogie, ale nadaja sie idealnie wlasnie do samolotow.
Wracajac do silnika rakietowego na paliwo ciekle, to widzalem juz mniej lub bardziej udane konstrukcje-glownie amerykanskie- ktore pracowaly jedynie jako silniki testowe. Jak do tej pory to jeszcze nie widzialem ani jednej rakiety - mysle tu o rakietach modelarskich- ani jednego samoloty wlasnie z takim silnikiem. Nie znaczy to, ze jest to nie mozliwe, ale do tego celu potrzeba ci duzo wiedzy teoretycznej wlasnie w tym kierunku oraz dobrze wyposazony warsztat mechaniczny.
Mysle, ze tansza alternatywa bedzie droga turbina !!!!!

Pozdrawiam
Paul
Źródło: nieboloty.fora.pl/a/a,972.html


Temat: Zacznijmy od podstaw...
Silnik odrzutowy- silnik, w którym siła napędowa powstaje dzięki reakcji wytwarzanej przez wypływający z dyszy czynnik roboczy (gorące spaliny, strumień jonów, plazmy itp.). Silniki odrzutowe dzielą się na przelotowe (przepływowe) i rakietowe. Zależnie od sposobu sprężania powietrza, do którego wprowadza się paliwo, silniki przelotowe dzielą się na:
Strumieniowe, turboodrzutowe i pulsacyjne. Rozpowszechniły się głównie Silniki odrzutowe spalinowe, w których energie spalania zamienia się w energie kinetyczną gazów wylotowych; podstawowe zespoły silnika odrzutowego spalinowego to komora spalania i dysza wylotowa. Silniki odrzutowe spalinowe mogą być zarówno przelotowe (tlen do spalania paliwa pobierany jest z atmosfery), jaki i rakietowe- zdolne do pracy w próżni kosmicznej.

Krótka historia:
WHITTLE FRANK (1907-96), brytyjski konstruktor lotniczy i pilot doświadczalny
· W 1930 roku opatentował silnik turboodrzutowy,
· W 1937 roku zbudował prototyp,
· W 1939 roku przeprowadził pierwszą próbę.
Pierwszy samolot, w którym zastosowano silnik turboodrzutowy to niemiecki Heinkel He -178 zbudowany
w 1939 roku.
Działanie:·Oto schemat budowy silnika odrzutowego (turboodrzutowy, dwuprzepływowy):

1. Wlot powietrza
2. Sprężarka niskiego ciśnienia (wentylator),
3. Sprężarka wysokiego ciśnienia,
4. Komora spalania,
5. Wtryskiwacz paliwa,
6. Turbina sprężarki wysokiego ciśnienia,
7. Turbina sprężarki niskiego ciśnienia,
8. Dysza wylotowa.
Źródło: leszczfighters.fora.pl/a/a,15.html


Temat: Napęd Odrzutowy??
Sprawa jest prosta : jeśli masz podstawowy park maszynowy to czemu nie mozna sie za silnik pulsacyjny zabrac jesli nie to lepiej na ebey-u kupic ale tak na prawdę to w stanach a w szcególności we włoszech popularna jest kategoria modeli typu "parapet z rurą"
Zyczę powodzenia sam wiem jaka to jest frajda jak zadziała.
W latach 50 - 60 w Techniku był taki miesięcznik były plany zabudowanych sanek z silnikiem pulsacyjnym
Tu masz link do około 40 schematów i opisów róznych silników pulsacyjnych. Miłej lektury. MAREK
http://www.pulse-jets.com/
Jest tam też forum zapaleńców ze zdjęciami z poszczególnych etapów budowy i filmiki
Źródło: saumodelarnia.fora.pl/a/a,241.html


Temat: SILNIKI PULSACYJNE
może napiszecie art. jak zrobić silnik(i) pulsacyjne !

na stronie [url]eltop.bitel.lublin.pl[/url] w dziale download jest ksiązka zeskanowana na ten temat-
najlepiej jabyscie zamieścili opis budowy takiego silnika z zaworem HYDRAULICZNYM (prosty w budowie) ! ?
-to tylko taka moja propozycja
POZDRAWIAM
Źródło: ww.mt.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4375


Temat: SILNIKI PULSACYJNE
Hej kolesie chciałem sprawdzić na wikipediach co to za silnik pulsacyjny tego Lockwooda - Hillera ale nic tam nie było. Jeśli by był koś miły i podał mi namiary z jego opisem budowy bo wiem tylko ze jest to rura zgięta w takie "U" co kapnołem się ogłądając filmiki na Youtube jak kolesie odpalali pojazd z takimi dwoma silnikami.
Pozdrawiam.
Źródło: ww.mt.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4375


Temat: SILNIKI PULSACYJNE
Drodzy forumowicze;
Poczytalem o waszych rozterkach a zwlaszcza chęci poznania
zasad dzialania silników pulsacyjnych.
Pogrzebalem w szpargalach i znalazlem;
"Budujemy silniki do modeli latających"
autorstwa; T.Dziulak, R.Flach, R.Witkowski
wydane przez; Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej 1954r.
Pamietam że bylo tam sporo opisów wykonania różnych silników
miedzy innymi pulsacyjnych wraz z teorią i opisem dzialania.
Takie silniki pulsacyjne byly wykorzystywane w rolnictwie do oprysków.
Nie pamiętam jak się to urządzenie nazywalo.
W Poznaniu budową takich silników zajmowal się p. Gadomski(można "pogoglowac "
z tym nazwiskiem).
Na razie wszystko.
Jak się do czegoś dokopię to wesprę forum
Źródło: ww.mt.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4375


Temat: SILNIKI PULSACYJNE
Silnik pulsacyjny - trochę za daleko poszedłeś chyba ;D
Ale spróbuj ,jak się uda to nagraj filmik .
Ja praktycznie skończyłem budowę silnika
odrzutowego - strumieniowego .Jutro go wypróbuje i jak
będzie działał to założę temat i dam instrukcje .
Co prawda fotek nie robiłem od samego początku
ale na tyle wcześnie ,że wiadomo o co biega .
Mam ich ze 40 .Wydaję mi się ,że najpierw
lepiej zacząć od łatwiejszych silników (strumieniowy)
nie posiada mechanicznych części i jest dość
łatwy w budowie (robiłem go i tak ponad tydzień).
Źródło: ww.mt.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4375


Temat: Silnik odrzutowy - strumieniowy (taki mały model)
Ja tego silniku nie budowałem do roweru ;D
Zrobiłem go ponieważ nie miałem pojęcia o silnikach odrzutowych
i chciałem najpierw poznać ich budowę i nabrać wprawy.Więc nie muszę
mieć dużego ciągu (albo nawet w ogóle).Bardziej jest na wystawę
moich "wynalazków" .Dopiero zacznę budować następny już taki porządniejszy
by miał spory ciąg .

Aha Szpaner dałeś mi taki pomysł (tunel aerodynamiczny) ,
że prawie z krzesła spadłem [Uwielbiam modele (latające) rakiety ,
samoloty (wszystkich rodzajów)].I od razu głowa się zaroiła pomysłami.Dzięki .
Jutro zacznę budowę i będę tam mógł wypróbowywać / testować
wiele rzeczy .
Pzdr.

Zaczynam już budowę silnika turboodrzutowego
i wydaje mi się on łatwiejszy od pulsacyjnego.
Boje się tylko o łopaty turbiny w tak szybkich
obrotach i wysokiej temperaturze .
I nadal ciekawy jestem waszych pomysłów na wtrysk - by się nie stopił
Źródło: ww.mt.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5044


Temat: Amatorski silnik odrzutowy w dość dużej skali
Jest to możliwe ale z silnikiem pulsacyjnym a nie odrzutowym


Chodzi mu chyba o takie coś:

http://www.youtube.com/watch?v=ZL7upK2kUqQ

To sie nazywa silnik pulsacyjny a nie odrzutowy.

Tyle pamiętam z czytanego kiedyś artykułu w jakiejś gazetce modelarskiej. Były tam rysunki budowy itd. ale nie wiem gdzie teraz ta gazetka sie znajduje
lepiej chyba kupić gotowy bo podobno są w sprzedaży.
Źródło: sklejmy.com/viewtopic.php?t=1919


Temat: silnik turbo odrzutowy
O silniku turbinowym zapomnij jeżeli nie masz dojścia do frezarki/tokarki i wyważarki.Proponuje silnik pulsacyjny który jest zdecydowanie prostszy w wykonaniu i nawet mając dostęp do podstawowych narzędzi poradzisz sobie z budową.Jakiś czas temu zrobiłem taki silnik fotka poniżej.mam plany tego silnika ale tylko w wersji "papierkowej"
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=5245


Temat: : silnik pulsacyjny
Czy może ma ktos plany silnika pulsacujnego. Prosze o ich zamieszczenie. I jak go odpalać, użytkować, jaki miałby ciąg? Rozważam budowe modelu rakiety V-1. Z góry dz
Pozdro
Źródło: aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=301


Temat: silnik turbo odrzutowy
Witam!

Jakiś "czas" temu tutaj:

Odrzutowe silniki pulsacyjne -plik 5,4M

... zamieściłem skany - fragment książki ("Budujemy silniki do modeli latających" mgr. inż. T. Dziulak, R. Flach, inż. R. Witkowski - książka obecnie nie do zdobycia) - dotyczący budowy modelarskich silników pulsacyjnych. Wszystko po polsku, wyśmienite materiały z bazą teoretyczną - są tam niezbędne wzory (co prawda jednostki jeszcze w układzie CGI, ale to chyba nie problem): można samemu zaprojektować i zbudować od "zera" odrzutowy silnik pulsacyjny. Do materiałów dołączonych jest pięć planów różnych silników pulsacyjnych.

Pozdrawiam
PS1 (dopisek z 3 kwietnia 2010) - link do ściągnięcia planów silników pulsacyjnych jest aktywny (plik .zip umieściłem na innym serwerze ).

PS2 O ile wykonanie silnika pulsacyjnego w warunkach amatorskich jest jeszcze możliwe, to zrobienie modelarskiego silnika turboodrzutowego jest już naprawdę niezwykle trudne i KOSZTOWNE. Modelarze budują takie silniki na zasadzie składania w oparciu o gotowe podzespoły "wyprodukowane" profesjonalnie. Prym w tym wiodą u nas w kraju modelarze z Poznania. Na tej stronie możecie zapoznać się z ich osiągnięciami, oraz kupić podzespoły do silników turboodrzutowych:

http://jetmodel.webpark.pl/

Davido_olawa podaj tak z ciekawości ile wyniesie szacunkowo koszt wykonania silnika wg. planów modelarzy z Poznania (robisz wszystko sam, czy kupujesz coś od nich?). Budujesz to raczej jako model poglądowy - edukacyjny, czy odważysz się posłać toto w powietrze??
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=5245


Powered by WordPress, © o miłości i innych demonach